GELATI CARMEN

Role: 
Tenured Assistant Professor
Academic disciplines: 
PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND PSYCHOLOGY OF EDUCATION (M-PSI/04)
Works in: 
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA
Telephone : 
0264483802
Room: 
U06, Piano: P03, Stanza: 3036
Piazza dell'Ateneo Nuovo 1 - 20126 MILANO

Teaching

A.A.: 2019/2020

  • EDUCATIONAL PSYCHOLOGY IN LEARNING CONTEXTS

A.A.: 2018/2019

  • EDUCATIONAL PSYCHOLOGY IN LEARNING CONTEXTS

A.A.: 2017/2018

  • DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY OF ORAL AND WRITTEN LANGUAGE
  • EDUCATIONAL PSYCHOLOGY AND LEARNING PROCESSES

A.A.: 2016/2017

  • DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY OF ORAL AND WRITTEN LANGUAGE
  • EDUCATIONAL PSYCHOLOGY AND LEARNING PROCESSES

A.A.: 2015/2016

  • DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY OF ORAL AND WRITTEN LANGUAGE
  • EDUCATIONAL PSYCHOLOGY AND LEARNING PROCESSES

Pubblicazioni

  • Camodeca, M., & Gelati, C. (2019). Academic achievement and bullying. The moderating role of socio-emotional functioning. In Atti del World Anti-Bullying Forum. Detail
  • Boscolo, P., & Gelati, C. (2019). Motivating writers. In Best practices in writing instruction. Giuldford Press. Detail
  • Gelati, C., & Zampini, L. (2018). La competenza narrativa orale e scritta di allievi di scuola primaria e secondaria di primo grado. In Atti del XXXI Congresso Nazionale dell’AIP, Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Detail
  • Camodeca, M., & Gelati, C. (2018). Quali relazioni tra funzionamento socio-emotivo e rendimento scolastico?. In Atti del XXXI Congresso Nazionale AIP, Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell'Educazione. Detail
  • Gelati, C., & Durante, F. (2017). Predittori della scrittura e differenze di genere: uno studio longitudinale con allievi della scuola primaria. In Atti del XXX Congresso Nazionale AIP, Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione. Detail